Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

Τεχνική χαρτοπετσέτας!

Και ναι, η πρώτη μου πετυχημένη, ας πούμε, και ολοκληρωμένη προσπάθεια τεχνικής χαρτοπετσέτας έλαβε τέλος! 

Είχα μία φθηνή κορνίζα, αγορασμένη από Jumbo, η οποία είχε αρχίσει και φθειρώταν. Οπότε λέω να κάνω την δοκιμή μου και εάν είναι την πετάω το πολύ πολύ. 

Είχα βρει στο σούπερ μάρκετ χαρτοπετσέτες με καρδούλες και ξεκίνησα! Έκανα μία ζαβολιά και αντί να βάψω την κορνίζα λευκή, κόλλησα από κάτω πρώτα λευκό χαρτί. Ίσως γι' αυτό να έκανε περισσότερες ζάρες η χαρτοπετσέτα. 

Εσωτερικά του ανοίγματος κόλλησα μικρές χαντρούλες, τις οποίες τις είχα κρατήσει από μπουμπουνιέρες βάφτισης! 

Γύρω γύρω από την κορνίζα κόλλησα δερμάτινο κορδόνι χρώματος μπλε. Δεν ξέρω, αλλά ο συνδυασμός αυτός του ροζ-μπλε μου άρεσε!

Ελπίζω να σας αρέσει!

Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Φέρσου όπως σου φέρονται ;

Πιστεύω ότι δεν είμαι η μόνη που έχει προβληματιστεί με τις διαπροσωπικές σχέσεις. Πόσο μάλλον όταν πρόκειτε και σε επαγγελματικό επίπεδο. Όταν ακόμη δούλευα είχα αντιμετωπίσει αρκετές διαφορετικές κλίμακες ανθρώπων, όσο αφορά το παιδαγωγικό επίπεδο αλλά και το κοινωνικό. Επίσης και διαφορετικοί χαρακτήρες. 

Σε γενικές γραμμές κατέληξα ότι δεν παίζει τόσο ρόλο το παιδαγωγικό επίπεδο του ανθρώπου για να είναι κάποιος ευγενικός τουλάχιστον! Προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου έναν άνθρωπο τίμιο, ειλικρινή, ευγενικό και συνεπή. Οπότε έτσι θα ήθελα να μου φέρονται και οι άλλοι. Με την στοιχειώδη ειλικρίνια και ευγένια τουλάχιστον! Αλλά έλα ντε που δεν είναι έτσι! 

Όσο ζούμε μαθαίνουμε και είναι σωστό! Κάποτε είχα υπάρξει αρκετά αυστηρός κριτής των ανθρώπων και μπορώ να πω ότι κατά κάποιο τρόπο το πλήρωσα αυτό, μου γύρισε μπούμερανγκ. Έμαθα και βελτιώθηκα θέλω να πιστεύω σε αυτό. Πλέον προσπαθώ πίσω από κάποια περίεργη, πάντα κατ΄εμέ, συμπεριφορά, να βρω τί κρύβεται από πίσω και να μην το πάρω προσωπικά. Συνήθως οι άνθρωποι που είναι απότομοι ή αρκετά ευαιρέσθητοι ουσιαστικά έχουν πολλές ανασφάλειες. Έτσι βρήσκω πολλές δικαιολογίες για μια τέτοια συμπεριφορά που μπορεί να φέρει τον άνθρωπο σε καταστάσεις άβολες. 

Ίσως εάν είχα παραμείνει αυστηρός κριτής να αντιδρούσα και εγώ άσχημα, με αποτέλεσμα μια ήδη άσχημη κατάσταση να γίνει ακόμη πιό άσχημη. Δεν θα ήταν πολύ άσχημο πραγματικά όλο αυτό για όλους; Κάθε δράση έχει μία αντίδραση, όπως συνηθίζω να λέω. Οπότε λογικά μία άσχημη δράση θα φέρει μία άσχημη αντίδραση, σωστά; Λάθος! Όταν είναι στο χέρι μας να ελέγξουμε την αντίδραση τότε μπορούμε να μετατρέψουμε την όλη "αρνητική ατμόσφαιρα" σε θετική. Αρκεί να αντιληφθούμε από πού μπορεί να προέρχεται η όλη κακή συμπεριφορά του ατόμου που κάθεται απέναντί μας και να στρέψουμε την αρνητική αυτή στάση απέναντί του, αντιμετωπίζοντάς τον θετικά. 

Δεν ξέρω εάν βγάλατε νόημα σε όλο αυτό, αλλά με ένα παράδειγμα ίσως να σας βοηθούσα. Πρόσφατα βρέθηκα και βρίσκομαι απέναντι σε μία συνεργάτης η οποία μόνη της μου ζήτησε να ξεκινήσουμε την όλη συνεργασία. Παρόλα αυτά και παρότι δεν θεωρούμε υπάλληλός της, εκείνη φροντίζει σε κάθε ευκαιρία να δείχνει ότι είναι ανώτερή μου, αφεντικό μου. Και όχι μόνο σε τετ-α-τετ συζητήσεις αλλά και μπροστά σε τρίτους. Πράγμα που με κάνει έξαλη και βράζω μέσα μου! Όμως πάντα με ήπιο τόνο και χαμόγελο την αντιμετωπίζω. Σαν να υπάρχει μπροστά μου ένα σπαθί και εγώ το αντιμετωπίζω με ένα λουλούδι. Κάποτε όταν και εγώ το σπαθί το αντιμετώπιζα με σπαθί, τα αποτελέσματα ήταν κάτι περισσότερο με καταστροφικά. Ενώ με διαφορετική αντιμετώπιση βλέπω περισσότερα ωφέλη!

Μπορεί ο απέναντί μου να μην καταλάβει τίποτα από όλα αυτά. Εγώ όμως πέρνω περισσότερα. Για σκεφτείτε το λίγο ... Εάν με λίγο περισσότερο θετική σκέψη αντιμετωπίζαμε ίσως τα πάντα στην ζωή μας, θα καταφέρναμε πολλά περισσότερα και πιό ουσιαστικά πράγματα!

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

Απόσπασμα ...

Ζήτησα από το Θεό Δύναμη και μου έδωσε Δυσκολίες για να με κάνει Δυνατό.

Ζήτησα Σοφία και μου έδωσε Προβλήματα για να επιλύσω.

Ζήτησα Ευημερία και μου έδωσε Μυαλό και Μυς για να εργαστώ.

Ζήτησα να Πετάξω και μου έδωσε Εμπόδια για να τα υπερβώ.

Ζήτησα Διευκολύνσεις και μου έδωσε Δυνατότητες και Ευκαιρίες.

Ζήτησα Αγάπη και μου έδωσε πρόσωπα με προβλήματα να τα Βοηθήσω...

Δεν Έλαβα τίποτε από όσα Ζήτησα, έλαβα όμως όλα όσα είχα Ανάγκη.



Ζήσε Άφοβα, αντιμετώπισε όλες τις Δυσκολίες και απόδειξε ότι μπορείς να τις Υπερβείς...

Πάνω απ' όλα όμως μη γίνεις Εμπόδιο για τους άλλους να αντιμετωπίσουν τα δικά τους προβλήματα...

Απόσπασμα από Βίους Αγίων

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

"Το Χαμένο Σύμβολο" Dan Brown

Ένα βιβλίο που μόλις ολοκλήρωσα το διάβασμα.

Με συνεπήρε από την πρώτη κι όλας σελίδα και εκεί που έλεγα ότι θα διάβαζα καμιά ωρίτσα τελικά εάν δεν σταμάταγα θα με έπερνε το ξημέρωνα!

Με βάση την ιστοσελίδα του Παπασωτηρίου, η περίληψη είναι αυτή ...

Ένα τεράστιο εκδοτικό εγχείρημα με πρώτη εκτύπωση αγγλόφωνου βιβλίου στα 6,5 εκατομμύρια αντίτυπα, αριθμός ρεκόρ στα χρονικά.

Η υπόθεση διαδραματίζεται μέσα σε 12 ώρες.

Καθώς ανοίγει η αυλαία του μυθιστορήματος, ο Ρόμπερτ Λάνγκντον, καθηγητής συμβολογίας στο Χάρβαρντ, καλείται απρόσμενα να δώσει μια βραδινή διάλεξη στο κτίριο του αμερικανικού Καπιτωλίου. Μέσα σε διάστημα ελάχιστων λεπτών από την άφιξή του όμως, η βραδιά παίρνει αλλόκοτη τροπή. Ένα μυστηριώδες αντικείμενο, περίτεχνα κωδικοποιημένο, ανακαλύπτεται στο κτίριο του Καπιτωλίου. Ο Λάνγκντον αντιλαμβάνεται ότι το αντικείμενο είναι μια πανάρχαιη πρόσκληση... ένα μήνυμα που προορίζεται να αποκαλύψει στον αποδέκτη του τα χαμένα μυστικά της σοφίας του αποκρυφισμού...

Στο νέο του μυθιστόρημα ο συγγραφέας προσφέρει μία ακόμα πνευματική πρόκληση στο αναγνωστικό κοινό, μέσα από μια ευφυέστατη, καταιγιστική ιστορία που κρύβει εκπλήξεις σε κάθε σελίδα. Το Χαμένο Σύμβολο είναι αυτό ακριβώς που περίμεναν οι φίλοι του Νταν Μπράουν... Το πιο συναρπαστικό του μυθιστόρημα μέχρι τώρα.

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω! Ελπίζω να γίνει ταινία για να το δούμε και αυτό το βιβλίο στην μεγάλη οθόνη! Όλα τα κτίρια, τα πειράματα, τα αρχαιολογικά αγάλματα, οι τελετουργίες είναι αληθινά. Τώρα του πού σταματάει ο μύθος και ξεκινάει η αλήθεια δεν μπορούμε να το ξέρουμε εμείς οι θνητοί. Για κάποιους από εσάς, μπορεί να σας κάνει να δείτε τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία, τόσο στο τρόπο που σκεφτόμαστε στην καθημερινότητά μας όσο και στο δόγμα που πιστεύει ο κάθε ένας από εμάς.

Ίσως να τα είχατε σκεφτεί ήδη ... Πάντως μου δείνει ένα αισιόδοξο μύνημα για το μέλλον το οποίο εξαρτάται πάντα από εμάς! Και μόνο εμάς! Διαβάστε το!!

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ...HAPPY BIRTHDAY!

Σήμερα κλείνουμε 2 χρόνια ζουζουνιών! Από τότε μέχρι τώρα τις αλλαγές μπορώ να δω, τις αναμνήσεις που έχουν αφήσει ανεξήτηλο το σημάδι τους, όλα τα αισθήματα που περνόντας ο καιρός πολλαπλασιάζονται και πλουτίζουν από καινούρια! Βλέπω στα ματάκια του ελπίδα, χαρά, αγάπη, πάθος, όρεξη! Καθώς ανακαλύπτει, μαθαίνει και εξερευνεί καινούρια πράγματα για να τα φιλτράρει μέσα στο μυαλουδάκι του, και να γίνει καλύτερος άνθρωπος!

Πάντα ευτυχισμένος θέλω να είσαι, και δεν με νοιάζει τίποτα άλλο μικρό μου σπουργιτάκι!

Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Δωράκιιιιιιιιιιιιιιιιιι ...για μια ταλαίπωρηση σαν εμένα!

Η αγαπητή φίλη Αλεξάνδρα γνωστή ως Misirloumisirlou μου στέλνει ένα δωράκι το "Sunshine Award"! Χάρηκα πάρα πολύ, μου έφτιαξε το κέφι, ειδικά τώρα που είμαι κάπως, δεν το κρύβω άλλωστε!


Με την σειρά μου θα πρέπει να το δώσω σε άλλες 10 blogοφίλες!

Λοιπόν...


πάω να ειδοποιήσω όλους εσάς και να μοιραστώ μαζί σας αυτό το δωράκι :))

Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Χρυσός Οδηγός και ...παρατράγουδα του Σαββατοκύριακου!

Καλό Σαββατοκύριακο; Δεν νομίζω ...

Μια ωραία παλιά παροιμία λέει "μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην λες"! Πολύ σωστή! Και στο διαταύτα ...

Ξεκινάμε το Σάββατο το πρωί με πολύ καλές προοπτικές επαγγελματικές κατόπιν και ενός επιτυχημένου ραντεβού θα έλεγα! Βέβαια από εκείνο το πρωί κάτι με ενοχλούσε στο μάτι. Δεν του δείνω σημασία και κάνω ό,τι κάνω κάθε ημέρα στο σπίτι με τα παιδιά κλπ. Μέχρι το βράδυ αυτό να έχει πρηστεί παραπάνω. Να αρχίζει να με ενοχλεί. Να μην σας τα πολυλογώ... μέχρι σήμερα το πρωί έχει πρηστεί άλλο τόσο με ερεθισμό εξωτερικά στο καπάκι και στην κάτω μεριά του φρυδιού. Με πιέζει και δεν μπορεί να ανοίξει το μάτι στο φυσιολογικό. Ευτυχώς, βρήσκω μέσω του Χρυσού Οδηγού στο διαδίκτυο τηλέφωνο, κινητό παρακαλώ, οφθαλμιάτρου ο οποίος είναι και πολύ κοντά μου! Βουρ τηλέφωνο λοιπόν. Μου έδωσε αλοιφή εξωτερική και αύριο θα πάω στο ιατρείο του να με δει. Μέσα στην ατυχία μου Κυριακάτικα βρήκα κάποιον που ήταν πολύ πολύ ευγενικός και πρόθυμος να με βοηθήσει!

Και όχι τίποτα άλλο ...να δω τί θα κάνω με την δουλειά. Με φαντάζεστε να με βλέπει η πελάτισσα με τέτοιο μάτι; Δεν μπορώ να κυκλοφορήσω λέμε! Μόνο με γυαλιά ηλίου. Ελπίζω να φύγει γρήγορα! Νεότερα αύριο!

Τώρα γιατί σας τα είπα όλα αυτά. Και για να μου πείτε περαστικά (όχι έτσι θα σας άφηνα νομίζετε χιχιχι) αλλά και να σας πληροφορήσω ότι σε μια τέτοια στιγμή ανάγκης, Κυριακή, που δεν βρήσκεις κανέναν γιατρό, μπορείς μέσω του Χρυσού Οδηγού διαδικτυακά (τουλάχιστον εμένα αυτό με βόλεψε πάάάάάάάρα πολύ) να βρείτε κάποιον γιατρό, και με λίγη τύχη να έχει το κινητό του εύκαιρο! Εάν φυσικά δεν έχετε κάποιον γνωστό ήδη για επείγουσες καταστάσεις.

Και μη χειρότερα να λέμε και σε κανέναν να μην τύχει. ΑΑΑΑΑ δεν σας είπα και το άλλο ... εχθές το βράδυ διαρήξανε το ακριβώς από κάτω διαμέρισμα από εμάς! Καλό; Και ειδικά για εμένα προβλέπω να εξοπλίζομαι με, το λιγότερο, κάνα αεροβόλο ή σπρέυ πιπεριού! Ευτυχώς το διαμέρισμα είναι ακατοίκητο, προς ενοικίαση. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν βρήκαν τίποτα αλλά σπάσανε την κλειδαριά, κάνανε άνω-κάτω όλο τον χώρο, ντουλάπια, κρεβάτι, φώτα. Και επιπλέον μας κάνανε και εμάς την καρδιά περιβόλι! Άντε να δω πώς θα κοιμηθώ το βράδυ!!

Αυτά τα νέα μας!

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Προ-μαμά εποχή.

Πολλές φορές ακούω νέες ή παλιές μαμάδες να λένε για πράγματα που δεν πρόλαβαν να κάνουν λόγω του ότι της πρόλαβε η μητρότητα. Αναπολούν περασμένα χρόνια, καταστάσεις ελευθερίας άνευ υποχρεώσεων. Ειδικά ίσως οι πιό παλιές σε γενιά, δηλαδή οι μαμάδες μας, το είχε η εποχή να παντρεύονται νέες. Με αποτέλεσμα πολλές φορές να σταματάγανε το σχολείο, εάν προλάβαιναν καν να πάνε.

Βέβαια οι εποχές έχουν αλλάξει. Και αλλάζουν, πολλές φορές νοιώθω δραματικά γρήγορα! Αλλά πολλές από αυτές τις μανούλες μου δείνουν την εντύπωση ότι το μετάνοιωσαν για το πώς εξελίχθηκε η ζωή τους έτσι. Από την μια τις καταλαβαίνω. Δεν πρόλαβαν καλά καλά να μπουν στην εφηβεία και αποκτούν και ένα πλασματάκι που εξαρτάται από εκείνες. Αναγκάζονται να μεγαλώσουν πολύ πιό γρήγορα από όσο θα θέλανε. Πολλές ευσηνείδητα, κι άλλες ασυνείδητα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν περνάει ο καιρός αντιλαμβάνεσαι περισσότερα πράγματα για το παρελθόν και τα φιλτράρεις με το κατά πώς σε εξυπηρετεί. Εξαρτάται με το τί καταστάσεις έχει περάσει ο κάθε ένας και μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κάθε στιγμής.

Πόσο μπορεί κάποιος να είναι συνειδητά ώριμος για να πει "είμαι έτοιμος για οικογένεια"; Εάν δεν περάσεις κάποιες καταστάσεις δεν μπορείς απόλυτα να αντιληφθείς το τί και το πώς. Πάντως προσωπικά πιστεύω ότι είχε χτυπήσει το "ρολόι" μου. Όταν και η σχέση βαίνει καλά, φτάνει αναπόφευκτα σε κάποιο σημείο που λες, ή προχωράω ή σταματάω και αρχίζω κάτι άλλο από την αρχή. Τουλάχιστον σε εμένα έτσι έγινε.

Εάν με ρωτήσουν τί ίσως να μου λείπει από την προ-μαμά εποχή ίσως να ήταν η πιό ανεξαρτησία που είχα. Χωρίς τόσες υποχρεώσεις. Να πηγαίνω διακοπές ή οπυδήποτε όποτε ήθελα. Για να μην πω για την επαγγελματική εξέλιξη. Δεν λέω, δεν σημβαίνει παντού έτσι.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μετανοιώνω ποτέ για το ότι έκανα οικογένεια. Το ότι απέκτησα δύο υγειέστατα παιδάκια. Το ότι έχω μία ευτυχισμένη οικογένεια. Το ότι μπορώ μέχρι στιγμής σε οποιαδήποτε κατάσταση έχει παρουσιαστεί να πάρω τα ηνία.

Εσάς σας έχει λείψει κάτι από την προ-μαμά εποχή;

Candy! Candy!

Διαγωνισμός και όποιος προλάβει! Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου! Δηλώστε συμμετοχή!






Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010

Τρεχάτε ποδαράκια μου!

Εχθές ήταν μία ημέρα φαινομενικά χαλαρή. Αλλά ... αυτό το "αλλά"...

Ήρθαν κάποιες δουλειές από το πουθενά, αλλά δεν είναι αυτό που μας κούρασε. Το αντίθετο θα έλεγα. Όπως ξέρετε είμαι γραφίστας. Ήταν να φτιάξω λοιπόν κάποιες μακέτες. Αρχίζω λοιπόν για να εκτυπώσω τις μακέτες για να δείξω δείγματα. Εκεί που ξεκινά η εκτύπωση, αρχίζει ο εκτυπωτής και κάνει κάτι περίεργους θορύβους... αποφασίζω να μην δώσω σημασία και να κάνω υπομονή για να ολοκληρωθεί η εκτύπωση. Βγαίνει το φύλλο και είχε στην μέση κατά μήκος μια ωραιότατη ακανόνιστη γραμμή! Ένα αίσχος δηλαδή. Ξαναδοκιμάζω μήπως και ήταν τυχαίο, αφού έκανα και καθαρισμό και ευθυγράμμιση κεφαλών. Πάλι τα ίδια! Μου ήρθε να το πετάξω από το παράθυρο!

Φωνάζω να έρθει κάποιος για να μου κρατήσει τα παιδιά για να βγω στην τοπική αγορά προς αναζήτηση εκτυπωτή! Ε γύρισα όλη την περιοχή! Στον πρώτο είχε πρόβλημα ο εκτυπωτής. Στον δεύτερο θα έπρεπε να περιμένω τουλάχιστον 1 ώρα! Στον τρίτο δεν έμπαινε στην διαδικασία να εκτυπώση μόνο ένα φύλλο (μην χαιρετήσω)!! Στον τέταρτο (και τελευταίο) μου έκανε τον έξυπνο ότι στο χαρτί που ήθελα να εκτυπώσω δεν θα έβγαιναν σωστά τα χρώματα, δεν θα ήταν σωστή εκτύπωση κλπ κλπ. Αφού του εξήγησα καμιά δεκαριά φορές ότι είμαι της δουλειάς, έχω ξανατυπώσει σε τέτοιο χαρτί και αυτό ήθελα και κανένα άλλο, μου έκανε την χάρη να μου πατήσει το print της εκτύπωσης! Χωρίς να του πω κάτι, μου τυπώνει από μόνος του και από την πίσω μεριά του χαρτιού και μάλιστα επειδή ήταν 2 μακέτες διαφορετικές θεώρησε σωστό να τις τυπώσει στο ίδιο χαρτί! Δεν είπα τίποτα. Για τιμή που ρώτησα λόγω μεγαλύτερης παραγγελίας κατηγορηματικά και κάθετα δεν γινόταν καλύτερη τιμή!

Έφυγαν άρον άρον! Εκνευρισμένη! Νευριασμένη! Πού πήγε ο επαγγελματισμός σε αυτήν την δουλειά; Και δεν μιλώ τόσο για την γραφιστική, αλλά για την εξυπηρέτηση πελατών! Όταν δούλευα σε κέντρο ψηφιακών εκτυπώσεων πάντα ακούγαμε τον πελάτη, πάντα κάναμε καλύτερη τιμή για περισσότερη ποσότητα. Τς τς τς!!!

Μια φορά κατάφερα να πάρω τις εκτυπώσεις στο τσακ και να τις δώσω. Με το χρόνο που έχασα όμως ήθρε η ώρα για να πάω σε σεμινάριο αισθητικής. Κι άλλο τρέξημο από εκεί για να προλάβω. Με αυτά και με αυτά στο σπίτι μαζεύτηκα στις 8.30μ.μ. κουρασμένη, εξαντλημένη, πεινασμένη (δεν είχα φάει τίποτα όλη ημέρα). Ήθελα απλά να βουλιάξω στο κρεβάτι μου και να κοιμηθώ! Φυσικά αφού κοιμηθούν και τα ζουζούνια!

Σήμερα, το σώμα μου ακόμη το νοιώθω πιασμένο. Τα πόδια, τα χέρια, το κεφάλι μου. Τουλάχιστον ευχαριστήθηκα ύπνο, δε μπορώ να πω, να μην παραπονιέμαι! Και χαλάλι το τρέξημο για τις εκτυπώσεις γιατί είδα τί υπάρχει στην αγορά δίπλα μου. Και χαλάλι και το τρέξημο για να προλάβω το σεμινάριο γιατί ήταν φοβερό! Αλλά αυτό θα σας το πω σε άλλο μπλοκ, σε άλλη ανάρτηση! Ένα θα πω ... σοκολατοθεραπεία! ! !

Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010

Καιρός για αποταμιεύσεις!

Καιροί δύσκολοι! Λιτότητα! Άντε να βάζουμε κάνα ευρουλάκι στην άκρη ...





Το πρώτο βαζάκι - κουμπαράς ολοκληρώθηκε... αν και έχω την αίσθηση ότι κάτι του λείπει! Αλλά δεν μου κατεβαίνει καμιά ιδέα αυτήν την στιγμή! Το έχω αφήσει πάνω στο πάγκο της κουζίνας με λάστιχα γύρω γύρω για να κολλήσει καλά!

Χρησιμοποίησα φύλλα δάφνης, κομμένα φύλλα από κόκκινο χαρτί ανάγλυφο, μπεζ ανοιχτόχρωμο χαρτί ανάγλυφο, ακρυλικά χρώματα, κορδέλα, ψάθα και υγρή & αντίστοιχα σπρέυ βενζινόκολλα.

Στο καπάκι δεν φαίνεται λες και έχω ρήξει κανέλλα; Ελπίζω να σας αρέσει! :))

Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

Υιοθέτησα γραφομηχανή από τα σκουπίδια!


Όπως είχα υποσχεθεί στην αγαπητή misirloumisirlou (Αλεξάνδρα) αξιώθηκα σήμερα & ανέβασα την φωτογραφία της παλιάς γραφομηχανής που είχα βρει κάποτε στα σκουπίδια παρατημένη! Δεν είχα ξανασυλλέξει κάτι, ο,τιδήποτε από σκουπίδια αλλά μόλις την είδα, δεν ξέρω γιατί, κάτι με έκανε και την υιοθέτησα!

Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν έχω κάτσει να την περιποιηθώ όπως της αξίζει. Είχε ήδη πιάσει σκουριά όταν την βρήκα, τώρα είναι σε χειρότερη κατάσταση. Μερικά κουμπιά έχουν βγει & θέλει ένα ρετουσάρισμα γενικώς για να μπορεί επάξια να βρει μια θέση, γωνιά στο σπίτι μου!

Οποιαδήποτε βοήθεια, πληροφορία θα ήταν χρήσιμη καλές μου blogger φιλενάδες!!

Μιά σχολική ανάμνηση...

Μιας και η ημέρα σήμερα το έχει με τους Αγιασμούς και την πρώτη ημέρα στο σχολείο, μου ήρθε μία σχολική ανάμνηση που έχω πολύ έντονη, σαν να ήταν εχθές! Και την μοιράζομαι με εσάς!

Δευτέρα Δημοτικού εγώ, με πήγαινε η γιαγιά μου τότε σχολείο. Πρωϊνό ξύπνημα, να πιώ το γάλα, να μου χτενίσει τα μαλλάκια και βουρ για το σχολείο. Φτάνοντας στο σχολείο και λίγο πριν μπω στην τάξη, συννηδητοποιούμε ότι έχουμε ξεχάσει την τσάντα μου στο σπίτι. Κλάαααααμα η κυρία (εγώ δηλαδή) που ξέχασα την τσάντα, που δεν θα προλάβω να γράψω την ορθογραφία που είχαμε την πρώτη ώρα!! Ήμουν και τελειομανής και με έπιασε το παράπονο. Θυμάμαι που καθόμουν στο θρανίο, η δασκάλα είχε αρχίσει τα εκφωνεί την πρόταση για την ορθογραφία και εγώ να έχω σταυρώσει τα χέρια μπροστά μου και να κλαίω! Να μου λέει η καλή μου δασκάλα "μην στεναχωριέσαι θα έρθει η γιαγιά σου με την τσάντα σύντομα!". Και όλο να κοιτάω από τα παράθυρα για να δω, έρχεται η γιαγιά; Και γιατί αργεί;

Και μετά από λίγα λεπτά φτάνει η γιαγιά μου καταϊδρωμένη με την τσάντα στα χέρια! Την βουτάω στην κυριολεξία και βγάζω το τετράδιο ορθογραφίας! Καταπιάνομαι να γράψω την ορθογραφία που με το άγχος μου την είχα μάθει απ' έξω! Τα άλλα παιδάκια είχαν αρχίσει ήδη να μαζεύονται μπροστά από την έδρα της δασκάλας για να διορθώσει τα τετράδια τους! Φανταστήτε λοιπόν, με τον πανικό για να προλάβω κι εγώ με τα άλλα παιδάκια, τέλειωσα την πρόταση πολύ γρήγορα και πήγα και στήθηκα όλο καμάρι στην σειρά για να διορθωθεί η πρότασή μου!

Και εκείνη την ημέρα πήρα Α με τόνο!!!

Καλή σχολική χρονιά να έχουν τα παιδιά όλων σας (μιας και εμένα έχουν καιρό ακόμη) και καλό κουράγιο με πολύ πολύ υπομονή από τους γονείς!!!

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Ελάτε να παίξουμε ...πάλι!!

Η αγαπητή Misirloumisirlou με προσκάλεσε σε ένα 2ο παιχνίδι γνωριμίας ...

οι κανόνες είναι οι εξής ...

1. Αναφέρουμε ποιός μας προσκαλεί.
2. Γραφούμε 10 ασήμαντα πράγματα που αγαπάμε.
3. Προσκαλούμε άλλα 10 άτομα.

Τα 10 ασήμαντα πράγματα που αγαπώ ...
1. ένα ηλιόλουστο πρωϊνό
2. ζεστό ψωμί με βούτυρο
3. αγκαλιές & φιλάκια με τα παιδάκια μου
4. οι ζωγραφιές/πασαλήματα στα χέρια μας
5. να μυρίζω τα λουλούδια μου στο μπαλκόνι
6. τα πλατσουρίσματα
7. τα γαργαλήματα
8. το περπάτημα
9. τα γέλια μέχρι δακρύων
10. ένα φλυτζάνι φρέσκος μυρωδικός γαλλικός καφές

για ελάτε να παίξουμε ...


 

Βίντεο φτιαγμένο από μαμάδες για μέλλουσες μαμάδες! ...&μπαμπάδες!


Εάν είστε μαμά & έχετε κάτι να πείτε για τις μέλλουσες μαμάδες, τότε να η ευκαιρία σας!

Η Άσπα με αφορμή ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο you tube Reflections of Motherhood, προτείνε να φτιάξουμε την Ελληνική version του βίντεο!

Τί έχετε να κάνετε;; Διαβάστε στο aspaonline ! Τί κάθεστε;; Φωτογραφία γρήγορα!! Και όχι μόνο οι μαμάδες... αυτό ισχύει & για τους μπαμπάδες!!

New York 9/11 - (11th September 2001).


Σαν σήμερα, πριν μερικά χρόνια κάτι τραγικό έγινε, κάτι ανεπανάληπτο για να μπορεί ο ανθρώπινος νους να το καταλάβει, να το κατανοήσει, να το εξηγήσει με απλά λόγια. Εκείνη την ημέρα την θυμάμαι σαν να ήταν εχθές, που άνοιξα την τηλεόραση & έβλεπα τον πρώτο πύργο να καίγεται. Δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε! Νομίζαμε στην αρχή ότι ήταν κάποια ταινία ή ντοκιματέρ ή κάτι τέτοιο. Αργότερα, έρχεται & το 2ο αεροπλάνο & ο 2ο πύργος τυλίγεται στις φλόγες! Και εκεί, σαν αστραπή, συννηδητοποιούμε ότι δεν πρόκειτε για ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά για την πραγματικότητα!


Σαν θεατές απλοί να παρακολουθούμε τα καθέκαστα στην τηλεόραση & να μην μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο. Τόσοι άνθρωποι εκείνοι την στιγμή παλεύανε για να σώσουν τους εαυτούς τους, συνανθρώπους τους, ο,τιδήποτε πολίτημο είχαν εκείνη την στιγμή, την ίδια τους την ζωή. Λίγες τελευταίες κουβέντες αγάπης προς αγαπημένα τους πρόσωπα ήταν ό,τι μπορούσαν να κάνουν. Οι μαρτυρίες από ανθρώπους που σώθηκαν είναι τρομακτικές.


Γιατί πρέπει να γίνει κάτι τόσο τραγικό για να δώσουμε αξία ο ένας στον άλλον; Να δώσουμε αξία στην ίδια την ζωή;


Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς θα πρέπει να νοιώθουν αυτοί οι άνθρωποι που πέρασαν τόσο τραγικές ώρες την 11η Σεπτεμβρίου. Αυτοί που έχασαν αγαπημένους τους.


Ένα βίντεο για να θυμηθούμε το τί έγινε εκείνη την ημέρα. Εύχομαι τα λάθη του παρελθόντος να μην επαναληφθούν & να μην έχουμε ξανά τέτοιες τραγωδίες.

Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου 2010

Butterfly Book for Mary

 Και ναι το πρώτο μου scrarbooking βιβλίο ολοκληρώθηκε!

Εδώ & καιρό χρωστάω στην κόρη μου ένα βιβλίο σαν & αυτό, χειροποίητο, φτιαγμένο με αγάπη!

Σίγουρα δεν συγκρίνεται με τις δουλειές πιό παλιών από εσάς, ή με πιό περίεργα & περίπλοκα, όμως κάναμε μία απόπειρα. 

Είναι μικρό, μέγεθος 15εκ.Χ15εκ. με πολύ κολλάζ! Βρήκα πολλά πραγματάκια στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς, άλλα καταχωνιασμένα σε ένα κουτί χειροτεχνίας μαζί με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κόλλες & δεν συμμαζεύεται!!

Ένα απόγευμα λοιπόν, που βαριόμασταν, είπαμε να ξεκινήσουμε & όπου φτάσει. Μια πολύ δημιουργική απασχόληση που είχα καιρό να κάνω. 
Με το που το είδε η μικρή, να θέλει να το επεξεργαστεί, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να της το δώσω, παρά μόνο όταν είναι αρκετά μεγάλη για να μην το χαλάσει & το κάνει φύλλο & φτερό!

Η χειροτεχνία τελείωσε. Μένει να μπουν τα σχόλια/συμβουλές/σκέψεις/λέξεις για να ολοκληρωθεί. Ελπίζω μεγαλώνοντας που θα το έχει στα χέρια της & το διαβάζει, να το κρατήσει σαν κάτι "πολύτιμο".

Σας αρέσει; Όποια σχόλια δεκτά ...για να γίνουμε καλύτερες!



Η UNICEF καλεί τα σχολεία να γίνουν υπερασπιστές των παιδιών

Η UNICEF εύχεται καλή σχολική χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους και απευθύνει πρόσκληση σε όλα τα σχολεία να γίνουν Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών λαμβάνοντας μέρος στο ομώνυμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.


Οι μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα για την προστασία των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες και παράλληλα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες να μάθουν τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, τη διατροφή, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση).


Μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα διασκεδάσουν, θα παίξουν, θα προβληματιστούν, θα μάθουν για το έργο της UNICEF και το πώς ζουν κάποια άλλα παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο, αλλά και θα βοηθήσουν εφόσον το επιθυμούν κάποια άλλα παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.


Με την ολοκλήρωση του προγράμματος στο τέλος της σχολικής χρονιάς, τα αποτελέσματα της δουλειάς των παιδιών θα παρουσιασθούν σε εκδηλώσεις που το κάθε σχολείο θα πραγματοποιήσει στο χώρο του, όπου οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν στους μαθητές, τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, το βραβείο που θα πάρουν από τη UNICEF για τη συμμετοχή τους αυτή.


Το πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που γίνεται στη χώρα μας για την προώθηση και ευρεία διάχυση του περιεχομένου της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.


Ας γίνει και το δικό σας σχολείο, Σχολείο Υπερασπιστής των Παιδιών.
Δηλώσεις συμμετοχής σχολείων στο www.unicef.gr ή στο φαξ 210 - 72 35 555

Είμαι μαμά! & χαρίζω!


Η Ολίβια ξεκίνησε διαγωνισμό & το δώρο είναι ένα Photobook της PrintUp!

Πρωτότυπο & πολύ χρήσιμο δώρο εάν αναλογιστούμε τις πόσες ψηφιακές φωτογραφίες έχουμε όλοι μας στους σκληρούς δίσκους του υπολογιστή μας, τα CD, memory stick & πάει λέγοντας!!

Εάν θέλετε να πάρετε κι εσείς μέρος σε αυτόν τον διαγωνισμό δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ & να επισκευτήτε την αγαπητή Ολίβια στο blog της Είμαι μαμά!

Το κορίτσι που άφησε άφωνο τον κόσμο για πέντε λεπτά

Το Κάντο Μ'αγάπη με συγκλόνισε με μία ανάρτηση! Ένα βιντεάκι, όχι καινούριο, αλλά αρκετά επίκερο από όσο ποτέ! Ένα μικρό κορίτσι βρήσκει το θάρρος & μας φέρνει ενώπιον των πράξεών μας!


Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Παιδικά Χαρά ...

 Έξοδος με τα παιδιά στην παιδική χαρά. Σήμερα, αν & καθημερινή γινόταν πανικός. Πολλά παιδάκια κάθε ηλικίας μαζί με τους γονείς τους, άλλα με τον παππού ή την γιαγιά. Οι κούνιες όλες πιασμένες, στις τσουλήθρες περιμένανε σειρά για να ανέβουν ένα ένα τα σκαλιά, άλλα με τα κουβαδάκια ή αυτοσχέδια κουβαδάκια παίζανε με τα χαλίκια, κυνηγητό, ποδήλατα ... & χαρούμενες φωνούλες! Παντού όπου & να κοιτάξεις παιδικές φωνούλες! Πρόσωπα χαμοεγαλαστά! Ζουζουνιάρικα!

Για λίγο τα παιδάκια μας, πήγανε βόλτα γύρω από το πάρκο μαζί με τον μπαμπά τους & η μαμά έμεινε στο παγκάκι να πίνει το καφεδάκι της & να παρακολουθεί όλα αυτά που διαδραματίζονταν γύρω της. Δεν ήταν μόνο τα παιδάκια όλα που είχαν αυτήν την ευθυμία. Αλλά & οι συνοδοί τους, παρόλα τα προβλήματα όλα που έχουμε όλοι αυτήν την περίοδο, φαίνονταν σαν να "ακολουθούσανε" το πνεύμα των παιδιών!

Στην παιδική χαρά σαν να είχε σταματήσει ο χρόνος. Όλα τα προβλήματα & οι έννοιες είχαν μείνει στην είσοδο του πάρκου. Μέσα στο πάρκο ήμασταν κάπου αλλού. Σε έναν τόπο μακρυά από προβλήματα. Ζούσαμε εκείνες τις ώρες στο έπακρον. Λες & δεν έχουμε ξαναπάει στο πάρκο, λες & δεν έχουμε ξαναδιασκεδάσει, δεν έχουμε ξαναγελάσει & χαζολογήσει! Ήταν τόσο όμορφα! Για λίγο σαν να είχαμε γυρίσει στην παιδική μας ηλικία.

Ίσως είχαμε καιρό απλά να κάτσουμε σε ένα παγκάκι & απλά να κοιτάμε, να παρακολουθούμε. Μας είχε συνεπάρει η Παιδική ΧΑΡΑ! Τα παιδιά εάν τα αφήσουμε είναι ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ ΟΛΟΣ!

Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου 2010

Η Σοφία γιορτάζει & χαρίζει!



Ένα από τα πιό δημιουργικά blogs, το hcrafts and me της Σοφίας, ξεπέρασε τους 100 αναγνώστες & το γιορτάζει χαρίζοντας δωράκι!!

Να ευχηθώ & από εδώ για ακόμη περισσότερους αναγνώστες & αναρτήσεις με πολλές πολλές δημιουργίες!!

Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2010

Athens Art 2010 στην Τεχνόπολη!

 Με σύνθημα «Η Φιλία μέσα από την Τέχνη μπορεί να αλλάξει τον κόσμο», και με τη συμμετοχή 250 καλλιτεχνών από 50 χώρες, η Διεθνής Έκθεση Τεχνών «Athens Art 2010», που διοργανώνεται από το Κέντρο Τεχνών "4 Εποχές" και την Τεχνόπολη, και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων, ανοίγει απόψε και έως και τις 15 Σεπτεμβρίου, τις πόρτες της στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι. 

Η έκθεση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και σχεδίου, και διανθίζεται από παράλληλες εκδηλώσεις, όπως παραστάσεις χορού και κουκλοθεάτρου. 

Τα έσοδα από την πώληση των έργων ζωγραφικής, σχεδίου και φωτογραφίας θα διατεθούν στην Ένωση Στήριξης Ατόμων με Νοητική Στέρηση "Μελεδώνη". 

Τα επίσημα εγκαίνια θα τελεσθούν στις 20!00, από τον Δήμαρχο Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη. Θα ακολουθήσει η απονομή του Διεθνούς Βραβείου Καβάφη CA4S στην ποιήτρια και Ακαδημαϊκό Κική Δημουλά. Η βραδιά θα κλείσει με το ρεσιτάλ πιάνου του Άρη Γαρουφαλή, ο οποίος θα ερμηνεύσει το έργο «6 λαϊκές ζωγραφιές» του Μάνου Χατζηδάκι. 

πηγή athina984 

Παιχνίδι & Γνωριμία!

Μεγαλώνει η οικογένεια των bloggers & για να γνωριστούμε παίζουμε κι όλας! 

Η αγαπητή MammaEl μέσω του Home Design by El & Kal με προσκάλεσε στο παιχνίδι! 

Οι κακόνες είναι:

-Γράψε ποιος σε προσκάλεσε στο παιχνίδι.
-Γράψε 10 πράγματα που αγαπάς.
-Κάλεσε 10 ακόμη bloggers για να παίξουν κι εκείνοι με τη σειρά τους.

 Οπότε, τα 10 πράγματα που αγαπώ τα έχω πει & θα τα λέω είναι ...


1. την οικογένειά μου, τον άντρα μου & τα παιδιά μου,
 
2. τον εαυτό μου, γιατί εάν δεν αγαπώ εμένα δεν μπορώ να αγαπήσω όλους τους άλλους, 
 
3. το να εξελίσομαι χωρίς σταματημό, σε  όλους τους τομείς,
 
4.  την φύση, γιατί πολλές φορές ξεχνάμε ότι εξαρτιόμαστε από αυτήν, 
 
5. την λογοτεχνία,
 
6. τις τέχνες, το κάθε είδος μορφής έκφρασης & δημιουργίας, 
 
7. την ίδια την ζωή, γιατί είναι ένα δώρο ανεκτίμητο,

8. το καλό φαγητό & γλυκό (χαχαχαχα - σεφ ο σύζυγος, τί περιμένατε;; να μην το έγραφα;;)

9. τις μικρές μικρές λεπτομέριες της καθημερινότητάς μας, που πολλές φορές περνούν απαρατήρητες, αλλά κάνουν την διαφορά,

10. την αλήθεια, γιατί δεν την φοβάμαι!
 
Με την σειρά μου δείνω την σκυτάλι στα παρακάτω blogs:
1. Απο τη νονά μου!
2. Μητέρες και εργασία από το σπίτι 
3. Γαϊτανακι Γυναικων 
4. Crafts and me 
5. Craftynest 
6. mammaka
7. My sweet Marilia !!
8. scrapbooking days
9. Table Rouge
10. Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα

Κάτι για τις μαμάδες!

Το διάβασα στο Blog της MammaEl & με συγκίνησε! 



Στα 4: Η μαμά ξέρει τα πάντα!

Στα 8: Η μαμά γνωρίζει πολλά!

Στα 12: Η μαμά πραγματικά δεν ξέρει τα πάντα!

Στα 14: Η μαμά δεν ξέρει τίποτα!

Στα 16: Η μαμά απλά δεν υπάρχει!

Στα 18: Η μαμά είναι παλιομοδίτικη!

Στα 25: Ίσως η μαμά να το γνωρίζει αυτό!

Στα 35: Πριν αποφασίσουμε, ας ρωτήσουμε τη μαμά!

Στα 45: Αναρωτιέμαι η μαμά τι να σκέφτεται για αυτό;

Στα 75: Μακάρι να μπορούσα να ρωτήσω τη μαμά μου για αυτό!

Αναρτήστε το κι εσείς αν έχετε την καλύτερη μαμά του κόσμου!

Παρασκευή, 3 Σεπτεμβρίου 2010

Παιδική και εφηβική κατάθλιψη: και όμως υπάρχει

Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph. D. Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια 

Με ποιες λέξεις θα χαρακτηρίζατε την παιδική ηλικία; Χαρά, ξενοιασιά, ανεμελιά, ζωηράδα, ξέφρενο παιχνίδι, γέλιο; Για μια μεγάλη μερίδα παιδιών μια τέτοια περιγραφή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητά τους. Η υποκειμενική εμπειρία πολλών παιδιών είναι εντελώς διαφορετική από το στερεότυπο της παιδικής ευδαιμονίας: υποφέρουν από παιδική κατάθλιψη, διαταραχή του συναισθήματος παρόμοια με την κατάθλιψη στους ενήλικες, που όμως εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο στα παιδιά. Το πρόβλημα περιπλέκεται περισσότερο και δεν αναγνωρίζεται, εξαιτίας της αντίληψης ότι τα παιδιά είναι πάντα χαρούμενα.

Ένα από τα στερεότυπα της εφηβικής ηλικίας είναι ο κακόκεφος έφηβος, με τις ψυχολογικές μεταπτώσεις, τον εκνευρισμό και το άγχος. Οι έφηβοι έχουν να ανταπεξέλθουν σε ξαφνικές σωματικές αλλαγές, στις πιέσεις των συνομηλίκων και τη δημιουργία ατομικής ταυτότητας.

Μέσα σε όλη αυτή τη σύγχυση η κατάθλιψη δεν είναι πάντα ευδιάκριτη και συχνά κρύβεται πίσω από τα προβλήματα συμπεριφοράς και αντίδρασης των εφήβων. Τόσο τα παιδιά όσο και οι έφηβοι έχουν δυσκολία να εκφράσουν λεκτικά αυτό που τους συμβαίνει, με αποτέλεσμα οι γονείς να είναι αυτοί που πρώτοι συνάγουν την ύπαρξη προβλήματος από τις αλλαγές συμπεριφοράς του παιδιού.

Η κλινική κατάθλιψη δεν περιορίζεται στην απλή λύπη που σχετίζεται με μια "κακή" μέρα, ένα στενάχωρο συμβάν, ή μια κεφαλαιώδη απώλεια, όπως ο θάνατος ενός γονιού, και δεν αποτελεί προσωπική αδυναμία ή χαρακτηρολογικό ελάττωμα. Τα παιδιά και οι έφηβοι που υποφέρουν από κατάθλιψη δεν μπορούν απλώς να σταματήσουν να νιώθουν άσχημα και να ξεφύγουν από αυτή.

Η κατάθλιψη είναι μια ανωμαλία του εγκεφάλου η οποία επηράζει το άτομο στο σύνολό του, στο πως αισθάνεται, σκέφτεται και δρα. Η παιδική κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω προβλήματα, όπως σχολική αποτυχία, χρήση ουσιών, ψυχικές διαταραχές στην ενηλικίωση, ή και αυτοκτονία, αλλά είναι μια κατάσταση που θεραπεύεται.

Συμπτώματα
Αλλαγή στην προσωπικότητα, με αυξημένο θυμό, εκνευρισμό και κακοκεφιά

Επίμονη λύπη και απελπισία

Απομάκρυνση από φίλους και δραστηριότητες που προξενούσαν ευχαρίστηση

Αυξανόμενος εκνευρισμός ή ταραχή

Αποφυγή σχολείου, πτώση απόδοσης

Αλλαγές στις συνήθειες φαγητού και ύπνου

Αναποφασιστικότητα, έλλειψη προσοχής, διαταραχές μνήμης

Χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενοχές

Συχνές σωματικές ενοχλήσεις (πονοκέφαλοι, κοιλόπονος)

Έλλειψη ενθουσιασμού, μειωμένη ενέργεια και κίνητρα δράσης

Χρήση ουσιών

Σκέψεις σχετικά με θάνατο και αυτοκτονία

Αριθμοί και δεδομένα
Ένα στα πέντε παιδιά έχουν διαγνωσμένη διανοητική, συναισθηματική ή συμπεριφορική διαταραχή

Ένα στα δέκα παιδιά έχει σοβαρή συναισθηματική διαταραχή

Ένα στα 33 παιδιά και ένας στους οκτώ εφήβους έχουν κατάθλιψη (U.S. Center for Mental Health Services [CMHS], 1996)

Στην εφηβεία τα κορίτσια είναι πιθανότερο να πάθουν καταθλιπτικό επεισόδιο απ' ότι τα αγόρια

Τα παιδιά που έχουν χρόνια ασθένεια, είναι παραμελημένα ή κακοποιημένα ή έχουν άλλη τραυματική εμπειρία έχουν περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης

Από τη στιγμή που ένα παιδί εμφανίσει κλινική κατάθλιψη, κινδυνεύει να ξαναεμφανίσει καταθλιπτικό επεισόδιο στα επόμενα πέντε χρόνια (CMHS, 1996)

Τα 2/3 των παιδιών με ψυχολογικά προβλήματα δεν παίρνουν ψυχολογική βοήθεια

Η θεραπεία της κατάθλιψης είναι εξίσου αποτελεσματική για παιδιά κι ενήλικες

Η αυτοκτονία είναι η τρίτη βασική αιτία θανάτου στις ηλικίες 15-24 ετών

Η αυτοκτονία είναι η έκτη βασική αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-15 ετών

Ο αριθμός των αυτοκτονιών για τις ηλικίες 5-24 ετών τριπλασιάστηκε από το 1960 (American Academy of Child & Adolescent Psychiatry [AACAP], 1995.)

Έρευνες δείχνουν ότι βραχυπρόθεσμα οι θεραπείες για την κατάθλιψη είναι αποτελεσματικές και ασφαλείς

Βασικές διαγνωστικές κατηγορίες σχετιζόμενες με την κατάθλιψη
Μείζων κατάθλιψη: σημαντική μορφή κατάθλιψης που ενέχει διαταραχές του ύπνου, της όρεξης, αυτοκτονικές σκέψεις ή τάση αυτοτραυματισμού, απώλεια ενδιαφέροντος, δυσκολίες σκέψης και συγκέντρωσης, κούραση, μειωμένη ενέργεια, ανησυχία, λήθαργος και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Δυσθυμία: μια λιγότερο έντονη μορφή κατάθλιψης της οποίας τα συμπτώματα είναι λιγότερο φανερά και πιο χρόνια, με διάρκεια πάνω από δύο χρόνια.

Αγχώδης διαταραχή του αποχωρισμού: τα καταθλιπτικά συμπτώματα σχετίζονται με τον αποχωρισμό του παιδιού από τα άτομα με τα οποία συνδέεται στενά.

Διαταραχή προσαρμογής με καταθλιπτική διάθεση: τα καταθλιπτικά συμπτώματα εμφανίζονται ως αντίδραση σε έναν συγκεκριμένο ψυχοκοινωνικό στρεσσογόνο παράγοντα. Η αντίδραση του παιδιού θεωρείται δυσπροσάρμοστη και τα συμπτώματα υπερβολικά σε σχέση με το αναμενόμενο.

Οι αιτίες της κατάθλιψης
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Εθνικού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΝΙΜΗ) των ΗΠΑ η κατάθλιψη είναι πολυπαραγοντική.

Γενετικοί Παράγοντες
Υπάρχει αυξημένος κίνδυνος εμφάνισης κατάθλιψης όταν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό της ασθένειας, πράγμα το οποίο υποδηλώνει πιθανόν κληρονομική βιολογική ευπάθεια. Εντούτοις, δε σημαίνει ότι καθένας που έχει βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό θα εμφανίσει και κατάθλιψη.

Υπάρχουν άνθρωποι χωρίς οικογενειακό ιστορικό κατάθλιψης που όμως την εμφανίζουν. Αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι υπάρχουν πρόσθετοι παράγοντες, όπως βιοχημικοί, περιβαλλοντικοί και άλλοι ψυχοκοινωνικοί παράγοντες που εμπλέκονται στην εκδήλωση της κατάθλιψης.

Βιοχημικοί Παράγοντες
Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η βιοχημεία του εγκεφάλου αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην κατάθλιψη. ’τομα με κατάθλιψη έχουν σημαντικές δυσλειτουργίες ορισμένων εγκεφαλικών χημικών ουσιών, τους νευρομεταβιβαστές, όπως η σεροτονίνη και η νορεπινεφρίνη.

Γνωρίζουμε ότι η κατάθλιψη προκαλείται ή καταπραύνεται με ορισμένα φάρμακα και ότι ορισμένες ορμόνες μπορούν να αλλάξουν τη διάθεση. Δεν είναι ακόμα γνωστό εάν οι "βιοχημικές διαταραχές" της κατάθλιψης είναι γενετικές και κληρονομούνται ή αν είναι αποτέλεσμα άλλων παραγόντων, όπως το στρες, τραυματικές εμπειρίες, ασθένεια, ή κάποιου άλλου περιβαλλοντικού παράγοντα.

Περιβαλλοντικοί και άλλοι παράγοντες
Απώλειες σημαντικών ατόμων, μια δύσκολη σχέση, οικονομικά προβλήματα, ή σημαντική αλλαγή στη ζωή του ατόμου (πχ διαζύγιο γονιών για τα παιδιά) αποτελούν παράγοντες που συνεισφέρουν στην εμφάνιση κατάθλιψης.

Ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες
Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου, όπως πεσιμιστική σκέψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, αίσθηση ότι δεν έχει τον έλεγχο της ζωής του και τάση υπερβολικής ανησυχίας, συνεισφέρουν στην εμφάνιση κατάθλιψης.

Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να εντείνουν την επιρροή στρεσσογόνων καταστάσεων ή να παρεμποδίσουν όταν το άτομο προσπαθεί να τις αντιμετωπίσει και να αισθανθεί καλύτερα. Η ανατροφή και οι προσδοκίες ανάλογα με το φύλο του ατόμου επίσης επηρεάζουν τη διαμόρφωση αυτών των χαρακτηριστικών. Τα αρνητικά μοτίβα σκέψης αναπτύσσονται κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.

Πρόσφατη έρευνα στο Columbia University της Νέας Υόρκης έδειξε ότι κακοί χειρισμοί των γονιών αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης άγχους και κατάθλιψης στα παιδιά. Η λεκτική κακοποίηση, οι ασυνεπείς κανόνες, οι γονεϊκοί καυγάδες μπροστά στα παιδιά και η έλλειψη επίβλεψης μπορεί να συμβάλουν στην αύξηση του άγχους και της κατάθλιψης στα παιδιά.

Θεραπεία
Πέρα από τη φαρμακολογική θεραπεία, πληθώρα ερευνών δείχνουν ότι η ψυχολογική παρέμβαση και ιδιαίτερα η γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία -που στοχεύει στην αλλαγή τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς του ατόμου- βοηθάει σημαντικά στο χειρισμό της παιδικής και εφηβικής κατάθλιψης. Ένα από τα σημαντικότερα "δώρα" που μπορεί να κάνει ένας γονιός στο παιδί του αν υποψιάζεται την ύπαρξη έστω και μικρών ψυχολογικών προβλημάτων είναι η έγκαιρη διάγνωση και η θεραπεία αυτών των συμπτωμάτων, ώστε το παιδί να αναπτυχθεί σε γερά ψυχολογικά θεμέλια.

Ο Εθνικός Οργανισμός Ψυχικής Υγείας των ΗΠΑ δίνει το ακόλουθο ερωτηματολόγιο για αφύπνιση των γονιών σχετικά με τα συμπτώματα παιδικής κατάθλιψης.

Συμπτώματα πιθανής κατάθλιψης
Σημειώστε όσα ταιριάζουν και περιγράψτε διάρκεια, πόσο συχνά, παραδείγματα:

Συναισθήματα
Αισθάνεται το παιδί σας κάποια από τα παρακάτω;
Λύπη

Απελπισία

Κενότητα

Ενοχές

Ότι δεν αξίζει

Δεν ευχαριστιέται καθημερινές χαρές

Σκέψη
Έχει το παιδί σας δυσκολία:
Στη συγκέντρωση

Στο να παίρνει αποφάσεις

Να τελειώνει τα μαθήματά του

Να παίρνει καλούς βαθμούς

Να θυμάται

Σωματικά προβλήματα
Το παιδί σας παραπονιέται για:
Πονοκέφαλο

Κοιλόπονο

Στομαχόπονο

Πόνο στην πλάτη/συνδέσμους

Έλλειψη ενέργειας

Προβλήματα ύπνου

Αλλαγές στην όρεξη και τα κιλά του (αύξηση/μείωση βάρους)

Προβλήματα συμπεριφοράς
Το παιδί σας είναι:
Ανήσυχο

Ανυπόμονο

Νευρικό

Εκνευρισμένο

Δε θέλει να πάει σχολείο

Κάνει κοπάνες

Αποχώρησε από σπορ και εξωσχολικές δραστηριότητες

Θέλει να είναι κυρίως μόνο

Έχει δυσκολία να συνυπάρχει με άλλους

Χρησιμοποιεί ουσίες

Κίνδυνος αυτοκτονίας
Το παιδί σας σκέφτεται:
Για το θάνατο

Αυτοκτονία

’λλα μακάβρια θέματα 

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India