Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2011

Μανταρίνι για μακροζωία!


Αποτελεί φρούτο που συμβολίζει τη μακροζωία. Ανήκει στην ομάδα των εσπεριδοειδών όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ και το λεμόνι. Είναι πλούσια πηγή καλίου και βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η παρουσία αλάτων βρωμίου δικαιολογεί την ηρεμιστική του δράση. Η αποξηραμένη φλούδα του φρούτου χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική. 

Επίσης, ο φλοιός του μανταρινιού έχει θεραπευτικές ιδιότητες, διευκολύνει την πέψη και κάνει καλό στην κοιλιά. Το μανταρίνι και οι παραλλαγές του (κλημεντίνες, satsuma, tangor) είναι όλες πλούσιες σε καροτενοειδή. Μία μερίδα 100 γραμαρίων έχει περίπου 53 θερμίδες. 

Τα μανταρίνια, εκτός από πολύ γευστικά, αποδεικνύονται και πολύ ευεργετικά για την υγεία, όπως δείχνουν τελευταίες έρευνες Ιαπώνων επιστημόνων, σύμφωνα με τις οποίες η κατανάλωση των συγκεκριμένων εσπεριδοειδών μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου στο ήπαρ. 

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι, μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, κάθε χρόνο σημειώνονται 2.800 νέα κρούσματα καρκίνου στο ήπαρ. 

Σύμφωνα λοιπόν με δύο Ιαπωνικές μελέτες, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας το 2006, η κατανάλωση μανταρινιού μειώνει σημαντικά την πιθανότητα να εμφανίσει κάποιος καρκίνο του ήπατος, καρδιοπάθειες, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη. Οι επιστήμονες τονίζουν πως το μυστικό της δύναμης των μανταρινιών βρίσκεται στη βιταμίνη Α και ειδικά σε κάποια συστατικά της, τα καροτενοειδή, τα οποία, εκτός από πολλές ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες, δίνουν στα μανταρίνια το πορτοκαλί τους χρώμα. 

Ιάπωνες ειδικοί από το National Institute of Fruit Tree Science της πόλης Μικάμπι και συνάδελφοί τους από το Prefectural University of Medicine του Κιότο, προχώρησαν σε δύο ξεχωριστές έρευνες, σχετικά με τα μανταρίνια, με τις οποίες προέκυψαν τα αποτελέσματα σχετικά με τις ευεργετικές ιδιότητες των εν λόγω εσπεριδοειδών. 

Συμπερασματικά, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, οι ειδικοί επισημαίνουν γενικά πως η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εξοπλίζει τον οργανισμό με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Για αυτό είναι εξίσου σημαντική η κατανάλωση διαφορετικών τύπων λαχανικών και φρούτων.

www.iatronet.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India