Σάββατο, 30 Απριλίου 2011

Η Εμπειρία της Χαρούλας.

Θα ήθελα να μοιραστώ την δική μου προσωπική ιστορία σχετικά με την επιλόχεια κατάθλιψη!!!

Πριν 2 ακριβώς χρόνια, έμεινα έγκυος στον γιό μου, ένα πολύ ευχάριστο γεγονός για όλη την οικογένεια και μια πολύ συνειδητοποιημένη απόφαση για το παιδί, δεν έτυχε άλλα ήταν μια πολύ συνειδητή απόφαση.

Ήμουνα από τις γυναίκες που έλεγα στον αντρα μου πότε θα γίνω μάνα? Και τελικά τον 15 Αυγουστό 2008 έκανα τεστ και βγήκε θετικό!!!! Μιλάμε για τεράστια χαρά!!!

Ίσως επειδή σπουδασα βρεφονηπιαγωγός και για πολλά χρόνια έκανα baby sitting και μεγάλωνα τα παιδιά των άλλων είχα έντονη την επιθυμία να κάνω και εγώ ένα δικό μου.
Είχα μεγάλη εμπειρία απο παιδιά γιατι επι μια 10ετια μεγάλωνα παιδάκια είχα κρατήσει μεχρι και 20 ημερων.

Τελος πάντων είχα μια πολύ καλή εγκυμοσύνη και εύκολη. Γένικα με φυσιολογικό τοκετό και μέσα σε 2 ώρες χωρίς επισκληρίδιο. Δεν παιδεύτηκα καθόλου. Αφου πριν γεννήσω καθάρησα το σπίτι είχα φτιάξει κουλουράκια και τσουρέκι γιατι ήταν μεγάλη εβδομάδα (γέννησα Μεγαλη Πέμπτη). Όλα μια χαρά πήγανε κανένα πρόβλημα. Μόνο τουμπες δεν έκανα στην εγκυμοσήνη.
Τέλος πάντων, αφού γέννησα άρχισα να νιώθω τάσεις φυγής, να μην πολυ θέλω το παιδί και ένιωθα εγκλωβισμένη σε μια κατάσταση που δεν μπορούσα να βγω. Δεν θήλασα δεν κατέβασα γάλα σχεδόν καθόλου και αυτό μου στοίχεισε πάρα πολύ. Εκλαιγα ανευ λόγου και αιτίας. Έχασα 20κιλά σε ένα μήνα έβλεπα φαγητό και έκανα εμετό, δεν έτρωγα τίποτα. Πήγαινα να φαω κατι και έκανα εμετό, όλη μερα νηστική δεν έτρωγα τίποτα. Πήγα σε γιατρό έκανα εξετάσεις για το στομάχι δεν είχα τίποτα, ήταν καθαρά ψυχολογικό. 

Σ' όλη την ιστορία με βοήθησε ο άντρας μου με στήριξε ψυχολόγικα!!! Είχα την στήριξη της οικογενειάς μου γιατί καταλάβαμε ότι ήταν επιλόχεια κατάθλιψη και με στηρίξανε πολύ ψυχολογικά. Ενω θα έπρεπε να ήμουν χαρούμενη δεν ήμουνα και ευτυχισμένη αλλα δεν ήμουνα. Ενιωθα πολύ περίεργα ήταν η αλλαγή της ζωής αλλα ένιωθα εγκλωβισμένη σε μια κατάσταση και ασφικτιούσα!!! Ενιωθα απαίσια, δεν ενιωθα καθόλου καλά, δεν μπορούσα να χαρώ το παιδί μου, την χαρά μου, την ευτυχία μου. Κάτι στεκόταν εμποδιο μέσα μου, να χαρω ότι πιο πολύτιμο μου χάρησε η ζωή. Ενω θα έπρεπε να νιώθω ευτυχισμένη ένιωθα χάλια!!!

Δεν ήξερα τι να κάνω Α Π Ο Γ Ν Ω Σ Η!!! 

Αυτό που με βοήθησε ήταν η συζήτηση με τον άντρα μου ότι ενιωθα το έλεγα. Δεν κρατούσα τίποτα μέσα μου. Μια συμβουλη γιατρου ήταν να εξωτερικεύω αυτο που ένιωθα να μιλάω συνέχεια για τα αισθηματά μου για αυτο που ένιωθα. Επίσης άρχισα να επανέρχομαι και να μου κάνει καλό το εξής η Mama El φίλη και συνάδελφος από παλία απο τότε που σπουδάζαμε με παρότρυνε να μπω στο μπλοκ που έχει δημιουργήσει να μιλάω με άλλες μανουλες και να μοιράζομαι εμπειρίες προβληματισμους και τα λοιπα. Μου έκανε παρα πολύ καλό μπορω να πω ξέφυγα από άσχημους συλλογισμούς και σκέψεις . Γνώρισα και άλλες μανουλες όπως την Κάλλη και κάνουμε παρέα μοιραζόμαστε προβληματισμούς και συνεργαζόμαστε.

Αυτό που με βοήθησε πολύ ήταν οτι εξωτευρικευα τα συναισθηματά μου και αυτό που ένιωθα!!! Συζητούσα με τον άντρα μου και είχα την στηριξή του σ' αυτην την δύσκολη κατάσταση που πέρασα με βοήθησε και μου στάθηκε πολύ. Με παρότρυνε να του μιλάω να πηγαίνουμε βόλτες και να αφιερώνουμε χρόνο σε εμάς ως ζευγάρι!!! Πήγαμε ένα ταξιδάκι οι δυο μας, διαθέσαμε και διαθέτουμε χρόνο και σε εμάς ως ζευγάρι και τώρα είμαστε καλά.

Εχουμε ένα αξιολάτρευτο παιδάκι που άρχισε να μας λέει λογάκια και να μας τρελένει!!!!

Επίσης θέλω να σας ενημερώσω ότι πέρα από την επιλοχεια κατάθλιψη, αργότερα πήγα στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Κορυδαλλού και μιλούσα με μια Κοινωνική λειτουργό. Δεν είχαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με τον σύζυγό μου. Είμαστε ένα φυσιολογικό ζευγάρι με τις διαφωνίες μας και τα μικρο καυγαδάκια μας. Αλλα οι συζητήσεις μου έκαναν καλό να βλέπω που κάνω λάθος , πως μπορω να αντιμετωπίζω μερικές καταστάσεις χωρίς να έρχομαι σε αντιπαράθεση και να μαλώνω. Να δω τον ευατό μου διαφορετικά  δηλαδή να αγαπήσω περισσότερο τον ευατό μου και η συμβίωση με τον άντρα μου να είναι καλύτερη σε ποιότητα!!!! Γενικά και ειδικά με ενδιαφέρει να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος να μαθαίνω από τα λάθη μου αλλα και η συμβίωση της οικογένειας μου να είναι πιο ανθρώπινη και ωραία!!! 

Χαρά Μαράγγα

4 σχόλια:

Ρεβεκκα είπε...

Καλο μηνα κ καλη Πρωτομαγια Καλλι μου...

Μαιρη είπε...

Kαλό μήνα Κάλλη μου! Καλή Πρωτομαγιά!Να εισαι καλά!φιλια χχ

newagemama.com είπε...

Πολύ όμορφο να μοιράζεσαι την αλήθεια σου. Καλό μήνα!

Mamma El είπε...

Χαρούλα μου, πέρασες δύσκολες στιγμές. Χαίρομαι που εγώ και η Κάλλη βοηθήσαμε έστω και λιγάκι, έστω και εξ αποστάσεως. Εγώ προσωπικά, χαίρομαι, που όταν σε βλέπω ή μιλάμε από το τηλέφωνο σε ακούω χαρούμενη κι ευτυχισμένη!
Φιλιά πολλά σε όλους σας!

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India