Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010

Έχω νεύρα ...και τώρα;;


Πολλές φορές μου είχε τύχει και δεν είχα πολύ καλή διάθεση. Σε τέτοιο βαθμό που μου έβγαιναν νεύρα, φωνές, εκνευρισμός, και σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να μεταφερθεί αυτό στα παιδιά μου. Τί έκανα;

Μόλις καταλάβαινα ότι το όριο το είχα ξεπεράσει, και όταν λέω όριο εννοώ το δικό μου προσωπικό όριο που έχω βάλει, δηλαδή για εμένα έχω ξεπεράσει τα όρια όταν έχω αρχίσει και φωνάζω ανεξέλενγκτα, έκανα παύση πρώτα από όλα. Σταματαούσα για λίγο και έκανα ένα "διάλλειμα". Έπερνα βαθειές ανάσες. Προσπαθούσα να καθαρίσω το μυαλό μου. Να αποβάλω το στρες και το άγχος που είχαν εγκλωβιστεί μέσα μου. Πολλές φορές μετρούσα 1,2,3 ...10...20 μέχρι να ηρεμήσω.

Εάν ήταν και ο σύζυγος στο σπίτι, έμπαινα εκείνη την στιγμή να κάνω ένα ντουζ. Ή έβγαινα στο μπαλκόνι να με χτυπήσει λίγο ο αέρας. Αναρρωτιόμουν και έκανα κουβέντα με τον εαυτό μου για να καταλάβω γιατί βγήκα εκτός εαυτού. Προσπαθούσα να βρω την αιτία. Πολλές φορές δεν την εύρησκα.

Προσπαθούσα να χαλαρώσω όσο το δυνατόν. Προσπαθούσα να δω τα πράγματα από τα μάτια των παιδιών μου. Διάλεγα πλέον τις μάχες μου. Τί κι αν έχυσε το χυμό κάτω; Δεν το έκανε επίτηδες. Τί κι αν θέλει να φορέσει το φόρεμά της; Σάμπως θα το φοράει για πάντα; Τί κι αν θέλει να ζωγραφίσει και γίνεται μέσα στις μπογιές; Εγώ σαν παιδί δεν κυλιόμουν στις λάσπες;

Αντί να φωνάζω και να τρελλαίνω ενδεχομένως και τα παιδιά μου, άρχιζα να κουβεντιάζω. Να τους μιλάω. Σαν σε παιδί που καταλαβαίνει και μπορεί να μιλήσει. Έγινα πιό διαλεκτική, πιό επιχειρηματολόγα, πιό διαλακτική και πιό διπλωμάτης. Κερδίζω περισσότερα με το "ναι αλλά", πατά με το 'όχι γιατί έτσι".

Μην ξεχνάτε ότι ο εγκέφαλος δεν μπορεί να "διαβάσει" το όχι ή το μη, τόσο εύκολα με το "ναι". Οπότε οι απαντήσεις μου προσαρμόζονταν προς το ναι αλλά με κάποιες προϋποθέσεις.

Και έτσι με πολύ δουλειά από εμένα, τις μάχες μου τις διάλεγα. Πάντα με υπομονή και πιό ήρεμη αντιμετώπιση. Ήμουν και εγώ πιό ήρεμη και ύσηχη. Τα παιδιά αντιδρούσαν πιό ήρεμα από πριν και κερδίζαμε ένα βήμα παραπάνω κάθε φορά.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India