Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Προ-μαμά εποχή.

Πολλές φορές ακούω νέες ή παλιές μαμάδες να λένε για πράγματα που δεν πρόλαβαν να κάνουν λόγω του ότι της πρόλαβε η μητρότητα. Αναπολούν περασμένα χρόνια, καταστάσεις ελευθερίας άνευ υποχρεώσεων. Ειδικά ίσως οι πιό παλιές σε γενιά, δηλαδή οι μαμάδες μας, το είχε η εποχή να παντρεύονται νέες. Με αποτέλεσμα πολλές φορές να σταματάγανε το σχολείο, εάν προλάβαιναν καν να πάνε.

Βέβαια οι εποχές έχουν αλλάξει. Και αλλάζουν, πολλές φορές νοιώθω δραματικά γρήγορα! Αλλά πολλές από αυτές τις μανούλες μου δείνουν την εντύπωση ότι το μετάνοιωσαν για το πώς εξελίχθηκε η ζωή τους έτσι. Από την μια τις καταλαβαίνω. Δεν πρόλαβαν καλά καλά να μπουν στην εφηβεία και αποκτούν και ένα πλασματάκι που εξαρτάται από εκείνες. Αναγκάζονται να μεγαλώσουν πολύ πιό γρήγορα από όσο θα θέλανε. Πολλές ευσηνείδητα, κι άλλες ασυνείδητα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν περνάει ο καιρός αντιλαμβάνεσαι περισσότερα πράγματα για το παρελθόν και τα φιλτράρεις με το κατά πώς σε εξυπηρετεί. Εξαρτάται με το τί καταστάσεις έχει περάσει ο κάθε ένας και μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κάθε στιγμής.

Πόσο μπορεί κάποιος να είναι συνειδητά ώριμος για να πει "είμαι έτοιμος για οικογένεια"; Εάν δεν περάσεις κάποιες καταστάσεις δεν μπορείς απόλυτα να αντιληφθείς το τί και το πώς. Πάντως προσωπικά πιστεύω ότι είχε χτυπήσει το "ρολόι" μου. Όταν και η σχέση βαίνει καλά, φτάνει αναπόφευκτα σε κάποιο σημείο που λες, ή προχωράω ή σταματάω και αρχίζω κάτι άλλο από την αρχή. Τουλάχιστον σε εμένα έτσι έγινε.

Εάν με ρωτήσουν τί ίσως να μου λείπει από την προ-μαμά εποχή ίσως να ήταν η πιό ανεξαρτησία που είχα. Χωρίς τόσες υποχρεώσεις. Να πηγαίνω διακοπές ή οπυδήποτε όποτε ήθελα. Για να μην πω για την επαγγελματική εξέλιξη. Δεν λέω, δεν σημβαίνει παντού έτσι.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μετανοιώνω ποτέ για το ότι έκανα οικογένεια. Το ότι απέκτησα δύο υγειέστατα παιδάκια. Το ότι έχω μία ευτυχισμένη οικογένεια. Το ότι μπορώ μέχρι στιγμής σε οποιαδήποτε κατάσταση έχει παρουσιαστεί να πάρω τα ηνία.

Εσάς σας έχει λείψει κάτι από την προ-μαμά εποχή;

1 σχόλια:

misirlou misirlou είπε...

Ως ανυσηχο πνευμα και πολυ ανεξαρτητη αυτο που μου την βαρεσαι στην αρχη ηταν το οτι δεν μπορουσα να ανοιξω την πορτα και να φυγω ,να παω οπου θελω ,οποτε θελω και χωρις να ενημερωσω κανεναν.
Αφου περασε η επιλοχεια καταθληψη εκανα αρκετα χρονακια να βρω τον εαυτο μου...το ομολογω.Αυτο που ειχε βοηθησει αρκετα ηταν οτι εγινα μαμα στα 30 οποτε δεν ημουνα στα ντουζενια του να ξεσαλωνω καθημερινα.
Αλλαξε ο τροπος ζωης μου ομως και τα πραγματα δεν ηταν καθολου οπως τα πιστευα προ-μαμας εποχη,ΔΙΟΤΙ Η ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΤΥΧΙΣΜΕΝΟ!!!
Η αγνοια του τι ειναι στην πραξη να μεγαλωνεις ενα παιδι και του τι σου επιφυλασει το μελλον.
Ελα μωρε....ελεγα...και να κανω παιδι ....θα το βουταω και θα βγαινω και θα πηγαινω παντου,μαζι του.Δεν ειναι ομως ετσι....νασου τα αλλεργικα νασου οι δυσπνοιες ...οποτε οι περιορισμοι κατακλεισαν τη ζωη μου.
Θελεις χρονο για να βρεις τις ισορροπιες και πανω απο ολα να μην λες ψεμματα στον εαυτο σου!!!
Μια μερα η κολητη μου-ψυχολογος (που με βοηθησε πολυ) με ειχε δει πνιγμενη και μου ειπε ....μη ντρεπεσαι να ομολογησεις τι νιωθεις ,πες το....πες αν εχεις βαρεθει ,αν ο μικρος σου εχει σπασει τα νευρα ...παραδεξου αυτο που συμβαινει ...και βγαλτο απο μεσα σου...δε θα σε παρεξηγησει κανεις ουτε θα μειωθει η αγαπη σου γι αυτον....
Οταν αρχισα να μιλω ,να ξεσπαω χωρις ενοχες και προκαταληψεις ...αρχισε να φαινεται φως στο τουνελ.
ΝΑΙ!!! καμμια μανα δεν ανταλλαζει το παιδι της με τπτ αλλο.....αλλα ας παραδεχτουμε παραγματικα τη νιωθουμε η καθεμια...και οχι τα κλισε τα συνηθισμενα του στυλ...εγινα μαμα και ειναι τα παντα υπεροχα...
Καταπιεσμενοι ανθρωποι βγαζουν προβληματικους ανθρωπους.
Δεν υποστηριζω το περιφημο "το παιδι μου πανω απο ολα"(δε μιλω για σοβαρες περιπτωσεις υγειας κ.α)
Στην καθημερινοτητα υποστηριζω το "ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΙΣΑ ΜΕ ΜΕΝΑ".
Μια μανα που εχει σβησει τον εαυτο της απο τον χαρτη ,τον παραμελει και δεν τον τρεφει με οτι την γεμιζει ωστε να ειναι και αυτη ικανοποιημενη...τοτε θα δει πολυ συντομα τα αποτελεσματα στο "καθρεφτη" και καθρεφτης ειναι το παιδι της.
Οταν αρχισα να διεκδικω πραγματα για μενα...να γεμιζω τις μπαταριες μου να σεβομαι τον εαυτο μου τοτε αλλαξαν ολα....και φυσικα και η συμπεριφορα του παιδιου μου.Γιατι μη γελιομαστε τα λογια ειναι φτωχεια ...τα παιδια οτι βλεπουν θα μιμηθουν και αυτο που βλεπουν θα λαβουν ως μυνημα.

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India