Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Φέρσου όπως σου φέρονται ;

Πιστεύω ότι δεν είμαι η μόνη που έχει προβληματιστεί με τις διαπροσωπικές σχέσεις. Πόσο μάλλον όταν πρόκειτε και σε επαγγελματικό επίπεδο. Όταν ακόμη δούλευα είχα αντιμετωπίσει αρκετές διαφορετικές κλίμακες ανθρώπων, όσο αφορά το παιδαγωγικό επίπεδο αλλά και το κοινωνικό. Επίσης και διαφορετικοί χαρακτήρες. 

Σε γενικές γραμμές κατέληξα ότι δεν παίζει τόσο ρόλο το παιδαγωγικό επίπεδο του ανθρώπου για να είναι κάποιος ευγενικός τουλάχιστον! Προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου έναν άνθρωπο τίμιο, ειλικρινή, ευγενικό και συνεπή. Οπότε έτσι θα ήθελα να μου φέρονται και οι άλλοι. Με την στοιχειώδη ειλικρίνια και ευγένια τουλάχιστον! Αλλά έλα ντε που δεν είναι έτσι! 

Όσο ζούμε μαθαίνουμε και είναι σωστό! Κάποτε είχα υπάρξει αρκετά αυστηρός κριτής των ανθρώπων και μπορώ να πω ότι κατά κάποιο τρόπο το πλήρωσα αυτό, μου γύρισε μπούμερανγκ. Έμαθα και βελτιώθηκα θέλω να πιστεύω σε αυτό. Πλέον προσπαθώ πίσω από κάποια περίεργη, πάντα κατ΄εμέ, συμπεριφορά, να βρω τί κρύβεται από πίσω και να μην το πάρω προσωπικά. Συνήθως οι άνθρωποι που είναι απότομοι ή αρκετά ευαιρέσθητοι ουσιαστικά έχουν πολλές ανασφάλειες. Έτσι βρήσκω πολλές δικαιολογίες για μια τέτοια συμπεριφορά που μπορεί να φέρει τον άνθρωπο σε καταστάσεις άβολες. 

Ίσως εάν είχα παραμείνει αυστηρός κριτής να αντιδρούσα και εγώ άσχημα, με αποτέλεσμα μια ήδη άσχημη κατάσταση να γίνει ακόμη πιό άσχημη. Δεν θα ήταν πολύ άσχημο πραγματικά όλο αυτό για όλους; Κάθε δράση έχει μία αντίδραση, όπως συνηθίζω να λέω. Οπότε λογικά μία άσχημη δράση θα φέρει μία άσχημη αντίδραση, σωστά; Λάθος! Όταν είναι στο χέρι μας να ελέγξουμε την αντίδραση τότε μπορούμε να μετατρέψουμε την όλη "αρνητική ατμόσφαιρα" σε θετική. Αρκεί να αντιληφθούμε από πού μπορεί να προέρχεται η όλη κακή συμπεριφορά του ατόμου που κάθεται απέναντί μας και να στρέψουμε την αρνητική αυτή στάση απέναντί του, αντιμετωπίζοντάς τον θετικά. 

Δεν ξέρω εάν βγάλατε νόημα σε όλο αυτό, αλλά με ένα παράδειγμα ίσως να σας βοηθούσα. Πρόσφατα βρέθηκα και βρίσκομαι απέναντι σε μία συνεργάτης η οποία μόνη της μου ζήτησε να ξεκινήσουμε την όλη συνεργασία. Παρόλα αυτά και παρότι δεν θεωρούμε υπάλληλός της, εκείνη φροντίζει σε κάθε ευκαιρία να δείχνει ότι είναι ανώτερή μου, αφεντικό μου. Και όχι μόνο σε τετ-α-τετ συζητήσεις αλλά και μπροστά σε τρίτους. Πράγμα που με κάνει έξαλη και βράζω μέσα μου! Όμως πάντα με ήπιο τόνο και χαμόγελο την αντιμετωπίζω. Σαν να υπάρχει μπροστά μου ένα σπαθί και εγώ το αντιμετωπίζω με ένα λουλούδι. Κάποτε όταν και εγώ το σπαθί το αντιμετώπιζα με σπαθί, τα αποτελέσματα ήταν κάτι περισσότερο με καταστροφικά. Ενώ με διαφορετική αντιμετώπιση βλέπω περισσότερα ωφέλη!

Μπορεί ο απέναντί μου να μην καταλάβει τίποτα από όλα αυτά. Εγώ όμως πέρνω περισσότερα. Για σκεφτείτε το λίγο ... Εάν με λίγο περισσότερο θετική σκέψη αντιμετωπίζαμε ίσως τα πάντα στην ζωή μας, θα καταφέρναμε πολλά περισσότερα και πιό ουσιαστικά πράγματα!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India